Väderhyffs, tekniklektioner och the perfection factory

 
 
 

1. Vinter och snö på St Persgatan. Vet inte om jag någonsin sett sådana snöfall, som pissregn fast med snö. Varje dag dessutom. Idag ser det dock ut som att det håller på att smälta bort. I vanlig ordning. Nä, okej färdig pratat om väder och vind, sånt hör ändå lite till den svenska kallpratskulturen så det sticker liksom i fingrarna att inte konstatera, wow.snö!
 
2. En trave böcker till mitt projekt. Den fruktansvärda fältbeskrivningen är nu åtminstone inlämnad så tills vidare har jag bollat över mina problem till någon annan.
 
3. Socialt umgänge och en lördagsöl med Therese och Jennifer. Räddade min tråkighetshelg och välbehövligt med lite häng och fnissa åt 18 åringar som vinglade omkring. Tur att jag alltid varit så himlans skötsam.
 
4. Härom dagen ringde min mamma mig från sin mobil. Varför ringer du från mobilen frågade jag då, för att jag vill se hur det känns att ringa från en iphone svarade hon då. Så nu har jag fått bilder på vårt vardagsrum och blivit ärad att hålla lektioner, kan ni tänka er, mig? Ja jag e kanske inte ett tekniskt geni, men i vissa jämförelser så känns det nästan så.
 
5. Saknar min fina Jeppe, snart är det äntligen fredag.
-Eller vad tycker du?
(tyst)
-Vad gör du egentligen?
-Oj, jag råkade kanske somna lite.
 
Nu, härliga söndag! Repris av stjärnorna på slottet, avtalade telefontider för uppdatering och manusskrivande. Har bytt manusidé för tredje gången, men dem andra blir kanske av någon annan gång, det jag knåpar på nu är en skruvad kalle och chokladfabriken inspirerad pjäs om lycka och perfektion. Arbetstitel : the perfection factory.
 
Kanske blir någon av de andra idéerna av någon annan gång, men funderar på att lägga upp ett utdrag här.. Sen funderar jag också på om det är någon mer än jag som kollar på stjärnorna på slottet i min ålder? Ibland känns det som att allt farit upp och ner, att jag är som en rebell i vissa sammanhang som tycker att kungafamiljen är ganska gullig, att det är lite fint med blommor och faller för mainstreamfilmer.
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0