"Du kan gå din egen väg"

  
 
Du kan gå din egen väg, en utav mina mest lyssnade just nu från Håkans nya
 
En av de viktigaste sakerna som jag har lärt mig under de senaste åren är just att det inte finns en väg att gå, och det spelar ingen roll vad exempelvis gamla elever som gått samma utbildning som du gör idag. Allting handlar om vad du gör det till. 
 
Jag har också insett hur krångligt det är att växa upp och hur allting blir lite mer och mer komplicerat (eller åtminstone lyckas man alltid göra det lite mer komplicerat för sig). En vuxengrej som är lika krångligt som det är fantastiskt är att få välja. Hela tiden får man välja. Ena sekunden är det ganska så härligt och den andra får jag sån oerhörd ångest när jag inser att det är jag som väljer. Vill jag kan jag bo i Paris, New York eller likaså i Tingsryd.
 
Som om inte vardagsvalen var tillräckliga, med beslutsångest om jag ska köpa diskmedel med havsdoft eller en doft av sommaräng eller om jag ska köpa fjärils- eller pennepasta. 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0