Oh du efterlängtade fredag!!



Höst & sommar. Minnas tillbaka och värma oss med sommarminnen, som vi kanske snart också får göra med hösten är det övergång till vinter på g eller? Känns som så när löven sopas undan, skräckblandad förtjusning över att hitta både lussekatt, julskum och pepparkaksdeg på Ica.
 
Idag är en typiskt torsdags torsdag! Vädret är tråkigt, tröttheten tar över och att möta sängen och få övergå till fredag känns otroligt lockande. Well, efter att ha klarat av ett litet seminarium också bara, sen så sen så, helg för hela slanten.
 
Letat efter inspirerande texter om research, och känt mig aningen låst och inte så fruktansvärt inspirerad egentligen. Gått från "Jag fattar ingenting" till "Jaja jag fattar!" , lite jaha, eller? Nä! Va?! för att återgå till Jaha?! för att sedan komma tillbaka till va?! igen. Och så har det fortsatt. Ungefär som med de flesta av våra uppgifter egentligen. Men som det sas första veckan "Om ni gör "fel" kan ni lika gärna göra det all in, helhjärtat!" Så jag kör vidare på det spåret tänker jag.
 
Passade också på att spontantvätta lite, som givetvis gick förvånansvärt osmidigt. Låste in min tvätt i tvättmaskinen (?!) & vid nästa besök, ja då var all torktumlad tvätt inte jättetorktumlad så att säga. Det är såna där små små pytte pytte detaljer som bara är så otroligt stora när man är lite trött. Man vill bara dunka sitt huvud lite lätt i den där torktumlaren, fälla en liten tår över den redan blöta tvätten.
 
Faktum är att jag älskar mina miniproblem, i brist på större just för tillfället.
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0